tisdag, juli 08, 2008

Sara goes native

Den hær bloggen ær lite vilande før tillfællet, det beror på att jag ær på Grønland. Har fullt upp att skriva i min resedagbok, så læs gærna dær!
Men jag har det fint. Blå blå fjordar, grønt græs och snøklædda berg. Jag sommarjobbar på ett ålderdomshem och får verkligen se de sociala problemen som finns hær. Alkoholism, depression och utslitna kroppar. Men samtidigt så mycket glædje. Mænniskorna ler mot mig på gatan. Jag ler tillbaka.
Igår kom det kryssningsfartyg. Japener och amerikanare invaderade stan. Årets underhållning typ. Dom fotade Grønland och jag fotade dom. Dom var sjukt roliga. Sprang runt i tomteluvor eller pælsmøssor i sommarværmen. Spelade julmusik (tomten ska ju bo hær!) och køpte turissaker. En japan frågade mig om jag var kom hærifrån. (eh, jag ær blond...) nær jag svarade nej gick han. Inte ens ett foto. Men jag kænner mig næstan som bofast, trots att jag bara har varit hær i drygt en vecka och egentligen ær (næstan) lika mycket turist som dom. Konstigt det dær...

4 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas verkligen du har det bra fina!
Låter ju riktigt spännande!

kram kram

Angelica sa...

Låter ju hur spännande som helst! Har aldrig hört talas om det där utbytet tidigare men det verkar ju hur bra som helst. Hur häftigt som helst med Grönland!!! Ta massor av foton! Följer dig på din Resedagbok :-)

Kram

Anonym sa...

Hoppas allt är väl med dig!

Jag har inte hunnit kolla på din resedagbok ännu... men nu är jag ledig och kommer förhoppningsvis hinna ikapp lite grann =)

kramar

Anonym sa...

Åååh vad spännande? Vad heter du på resedagboken?