fredag, februari 22, 2008

Afro Power

Jag ska snart iväg och träna ett pass som är inspirerat av afrikansk dans. Det brukar vara rätt skoj. Jag älskar rytmen, trummslagen går genom hela kroppen, och tankarna för mig bort till varmare breddgrader. Till heta sandkorn under fötterna, leende människor och starka kryddor. Afrika är en dröm och ett projekt. Någon gång ska jag dit.
Men nu blir det väl regniga Sverige som gäller ett tag fram över. Studietempot är högt, med inlämningar varje vecka. Imorgon har vi tenta, men jag orkar verkligen inte plugga mer. Jag satt på bibblan hela dagen igår med några kursare. Efter det läste jag lite till innan jag gick på en föreläsning om yttrandefrihet i Ryssland. Även större delan av den här dagen har jag (försökt) plugga. Så nu är det träning med Malin och sedan fika, foto och stickning med Ida!

Trevlig helg!

Inga kommentarer: