måndag, februari 18, 2008

Balkan Brunch

Igår firade en av mina bästa vänner sin 25-års dag med en brunch hemma i sin lilla etta. Temat var Balkan, mycket passande eftersom Kosovo samma dag utropade sin självständighet. Min vän måste ha tillbringat otaliga timmar i köket, för både bord och diskbänk var överfulla med pajer, kebab, inlagda grönsaker och bröd.
Jag lassade på tallriken och slog mig ner bland det övriga gästerna, till största delen bestående av kompisens kursare. Med andra ord runt 20 stycken blivande läkare. Jag förklarade att jag och värden hade gått gymnasiet ihop. En tjej frågade då om det fanns en till Sara från den tiden. Jag undrade vad min kompis har berättat om mig. Men det är ofta så det känns, att jag är två personer, eller i alla fall att jag lever ett dubbelliv.

Inga kommentarer: