måndag, oktober 06, 2008

Ny dag, nya tag



Jag vet inte riktigt hur det gick till, men på något sätt blev jag klar med de obligatoriska uppgifterna i fredags. Intervjutipsen blev uppradade på ett papper och information om Frihamnen på ett annat. Ännu mer förvånade är att jag klarade mig utan komplettering på genomgången av personresearchen. Jag var nästan i chock efteråt och tackade mig själv för att jag hade hållit deadline och lämnat in det material jag samlat in. Nu kan jag till och med stå ut med det faktum att min artikel hamnade först i häftet av alla klassens verk.
Men det klart bästa med fredagen var att vi fick så bra kritik på vårt gräv-jobb om rättspsyk. Handledaren tyckte att vi skulle försöka sälja in det till någon tidning och jag började nästan gråta av lättnad. Allt arbete verkar ha lönat sig. Oavsett om det blir publicerat eller inte vet jag att vi har berört både kursare, lärare och vänner med vår berättelse. Men nu ska vi finputsa orden, ringa ett par samtal och sedan pröva lyckan!

Helgen förflöt i lugnets tecken, åtminstone på skolfronten. Det finns knappt något bättre än en avslutad kurs, då kan man verkligen tillåta sig att vara ledig! Jag och några till i klassen firade med ett par glas vin i fredags. På lördagen fikade jag med en kompis och bakade kanelbullar med en annan. Igår var det ytterligare en fika på agendan. 

Nu är jag redo att börja det nya. Morgonen har grytt och jag har vaknat med den på vanligt vis, framför Nyhetsmorgon. Idag startar kursen i redaktionell produktion. För min del står radio först på schemat. Efter sommarens eskapader känns det mycket välbehövligt!

Bilden är tagen när jag tittade på Nyhetsmorgon- på Nyhetsmorgon, i TV4-huset.

3 kommentarer:

Ellinor sa...

Oh, Sara jag längtar verkligen efter att få läsa ytterligare en av dina välskrivna artiklar. Lova att berätta för mig när den finns att finna tryckt svart på vitt ;)
Kram

Anonym sa...

så spännande, du är totalt grym sara!
Så glad för din skull och glöm inte att belöna dig för allt bra du gör!!

massa kramar

Lullun sa...

Skulle ju vara super om ni fick det tryckt någonstans. Och de där korta dagarna mellan olika kurser; visst är de uuunderbara. Det är nackdelen med att jobba; efter avklarad deadline, så kommer bara än fler deadlines. Men, men... ;-) Lycka till med radiokursen! *hihi*