torsdag, oktober 02, 2008

Dagens intervju(er)

Under veckan som gått har jag funderat lite på vart planeten har tagit vägen. Jag tänkte att dom kanske har tröttnat på mitt svammel och inte ville ha någon mer intervju. Men idag när jag satt i datasalen på JMG damp ett mejl ner i inkorgen. Det var från programledaren och märkt med "bråttom" i rubriken. Tydligen hade dom haft det lite stressigt på sistone och förträngt mig. Tills idag när dom hade kommit på missen och paniken var nära (eller kanske redan där) när dom insett att intervjun måste ske under eftermiddagen. Som tur var hade jag ju egen pluggdag så det var inga större problem. Frågorna fick jag dock fem minuter innan, men det ordnade sig nog ändå. Dom var inte så många och svåra. Om ni vill höra om när jag var på en flummig säljakt i somras kan ni lyssna på P3 Planet på lördag klockan sex, när min korre från Grönland sänds. Tydligen ska vi köra nästa veckan också. Då blir det nog lite mer snack om människorna där, nice!

Efter denna intervjun fick jag återgå till den jag själv skulle utföra. Mindre roligt eftersom VD:n på det kommunala bolaget jag ska ringa är halvroad av att alla journaliststudenter jagar honom och ställer enkätfrågor. Men det är väl inte vårt fel att han sitter i styrelsen för typ 20 bolag? Under förmiddagen kan jag dock förstå att han blev lite förtretad eftersom jag råkade störa honom mitt i ett möte. Till mitt försvar kan jag ju säga att det var växeln som kopplade mig till honom. Innan dess hade de kopplat mig över halva Göteborgs kommun.

Dagens lärdom: lita inte på växlar 

4 kommentarer:

Lullun sa...

Jag sa ju det; alltids lär man sig något. ;-)
skal försöka lyssna på den där intervjun också, när den kommer på nätet. :-)

Ellinor sa...

Usch, vilken mardröm det är att bli kopplad runt, runt i alla dessa växlar. Ingen vet något och tillslut kommer man tillbaks till början igen. Men tålamod är väl en väldigt viktig egenskap hos journalister och övning ger färdighet ;)

Anonym sa...

suck....typiskit mig att missa din sändning :(
Finns den att hitta någonstans gumman?
Vi hörs imorn <3

Sara sa...

Lullun: Klart att du har rätt, som vanligt! Frågan är om jag hade rätt när jag skulle försöka lära programledaren att uttala de grönländska namnen i lördagens program av p3 planet. Lämnar det till dig att avgöra!

Ellinor: Tålamod och övning, jag ska tänka på det!

T: Japp, den ligger väl på nätet: www.p3.se/planet