måndag, mars 09, 2009

Sändarna

Jag lever kvar i min radioeufori, trots att jag borde tänka på annat. I morgon ska vi spela in vårt radioprogram, Sändarna, till studentradion. Vi har något slags övergripande press-stress-konkurrens-tema. Studiogästen heter Eva F Dahlgren, journalist och författare. Hon ska prata om utbrändhet. Jag är pepp som attan, köpte hennes bok Det här är inte jag på vägen hem från skolan i dag och läser för fullt. Måste komma på åtminstone några bra frågor. Känner lite press (haha) eftersom jag sa intervjua en journalist som är tusen gånger mer erfaren än jag. Men det blir bra. Jag längtar till morgondagen. Till pulsen. Till producentens ord i lurarna "20 sekunder kvar, mik upp, 10 sekunder kvar..." Till en timma av fokusering. 

Let´s play!

4 kommentarer:

Anonym sa...

tror du kommer klara av intervjun galant och nervositet hjälper ju till att hålla hjärnan skärpt!

Stort lycka till och tvivla inte för mkt på din förmåga!

kram kram

Anonym sa...

Det kommer bli grymt, Sara!

Ellinor sa...

Haha, om några år är det någon annan nervös student som febrilt plöjer igenom DINA böcker för att kunna ställa kloka frågor till den ännu klokare Sara.

Sara sa...

Snällast är ni! Det blev väl inte det bästa jag åstadkommit, men roligt hade jag i alla fall:)