tisdag, mars 10, 2009

High on life

Trött och energifylld. Lättad och uppfylld. Tom och glad. Det har varit en dag i mitt tyckte. Handledningen inför projektarbetet flöt på fint och jag kunde ägna eftermiddagen åt att förbereda sändningen. Läsa bok, skriva manus, klocka tiden. In i studion tillsammans med den andra programledaren. Försöka inte staka sig. Inte bli för arg när man säger fel ord. Ställa dom rätta frågorna till gästen. Och testa lite studiosnack utan manus. Puls och skratt. Fokus. Gästen innan hon gick:
- Hoppas ni inte blir utbrända
Risken kändes inte överhängande just då i alla fall, och dessutom Been there, done that (typ). Men för att ta det säkra före det osäkra avrundade jag kvällen med att gå på bio med några söta kursare. Slumdog millionaire visades på duken, rekommenderas starkt! 

I morgon blir det datasalen och kodning av artiklar. Klockan åtta på kvällen sänds vårt program, kan höras direkt via webben på Göteborgs studentradio, K103.

Kursare K fotade lite med min mobil under en låt

5 kommentarer:

Ellinor sa...

Den filmen står högst upp på min "att-se-på-bio-lista". Undrar just om den kommer hit till stan inom kort eller om de blir en utflykt...

Sara sa...

Utflykt till Göteborg kanske? :P

sandra sa...

Jag gillade också slumdog millionaire, gillar framförallt hur historien är uppbyggd - tyckte det var himla snyggt gjort. Härligt att det känns bra, det verkar så roligt att jobba med radio. Kram

Anonym sa...

Din blogg är Bra! Besöker den ofta^^

Fågelflickan sa...

Fan, jag missar jämt era program! Nu sk ajag lägga till dig i "bloggar jag följer", smart funktion! Jag har missat alla uppdateringarna!