tisdag, april 07, 2009

Hägglund och rättspsyk

Möttes i morse av Rapports nyhet att var sjunde person som har begått ett brott och dömts till rättspsykatrisk vård befinner sig på allmänpsykatriska avdelningar. Göran Hägglund gav följande kommentar:
- Jag tycker man ska hålla isär olika grupper så människor som är i en svår sårbar situation inte behöver konfronteras med personer som kanske är grova brottslingar. 

Och jag undrar fortfarande vad han anser om det faktum att personer med självskadebeteende vårdas på rättspsykatriska enheter... För det är väl samma sak, fast tvärt om?


6 kommentarer:

Ellinor sa...

Så långt har han nog inte hunnit tänka än...galning som galning liksom....Vissa människor verkar vara kvar i det tänket som rådde här i Sverige under första delen av 1900-talet. Skrämmande.

Thérèse Eriksson sa...

Åh, jag vet... Läste det också och blev bara så - ARG!

Anonym sa...

Jag vet blev så oerhört ARG och UPPRÖRD!
Skulle vilja komma i kontakt med dig Sara. Du kan väl höra av dig.
Kram Karin!

Hanna sa...

Jag får väl fråga nästa gång jag träffar honom ;)

Hoppas du haft en trevlig påskhelg och att vi ses snart!

kramar

lilly sa...

jag gillar din blogg! =)

lilly

ina sa...

hemskt! jorunalistiprogrammet vill jag också läsa, men valde socialt arbete istället.. hur är det?