söndag, september 07, 2008

Vänskapsliv

Det har varit en uppfylld vecka. Jag är glad över att det har kommit igång. Livet. 

I torsdags träffade jag en blogg-bekantskap, Angelica. Hon var i stan för att rapportera från Tito Beltrans rättegång så vi passade på att ses. Det är märkligt med internetvänner, trots att man aldrig har setts vet man ibland mer om varandra än vad man vet om sina klasskompisar i skolan. Jag och Angelica hängde i fyra timmar och lyckades klämma in besök på två caféer under den tiden. Mys! Jag hoppas verkligen att vi får tillfälle att ses igen. 

Dagen efter gick jag på after work med min klass. Vi tuggade på buffén, drack billig öl (eller vin för min del) och avhandlade sommaren. Det var så kul att träffa alla igen! 
Tre timmar senare promenerade jag och några kompisar vidare till en spelning. Vi lyssnade på vacker musik och satt sedan och tittade ut över älven. Mer prat mer skratt.

Och igår kom tre av mina kursare hem till mig för att grupparbeta. Vi håller på med ett jobb i grävande journalistik. Det är tokigt spännande! Kaffe, arraksbollar och diskussioner kan faktiskt utmynna i en riktigt trevlig lördagseftermiddag, trots att det är plugg som står på dagordningen.

Jag älskar mina vänner. Och jag tar dom inte förgivet



Även djur kan vara goda vänner. Den här grönländska slädhunden hälsade på mig när jag bodde i tält på en camping i Ilulissat.

3 kommentarer:

Ellinor sa...

Utan vänner vore livet inte värt att leva. Jag är glad att du är min vän.

Angelica sa...

Det var jättetrevligt att träffas! Du gjorde min Göteborgsvistelse såååå mycket trevligare! :-) Kommer förmodligen inte att komma ner under de närmaste veckorna eftersom jag måste få mitt E24-jobb att rulla först. Ta hand om dig och lycka till med plugget! Tror att vi sitter och gräver om samma sak just nu... men det går jäkligt långsamt för mig :/ Kramar

M. sa...

Vilken söt hund!