tisdag, september 02, 2008

Virvlande vardag

Förvirrade lärare, förutfattad ångest, förskräckliga hemuppgifter, förtjusande kursare och förändrade vindar.
Skolan har börjat igen!
Jag var tveksam innan, tröttheten ville inte riktigt ge upp. Men tillbaka i salen med de stora spröjsade fönstren och bland skrattande vänner kom något tillbaka. Lusten.

Det händer så mycket nu. Kalendern fylls upp. Färgpennorna skriver upp hållpunkter i mitt liv. Lektioner, deadlines, seminarier, fester, resor och träningspass.

Det är september. Snart byter träden om och grönt går mot rött. Några löv dansade runt på trottoaren idag, jag följde med.

Andetag mot andetag

3 kommentarer:

Lullun sa...

Härligt! Här är det ju redan värsta ruskhösten (förra året hade vi sol och blå himmel nästan konstant i ett par månader ännu dock). Men jag saknar nog ändå svensk höst ibland. Alla de vackra färgerna. Här kommer ju snart snön...! ;-)

Anonym sa...

bra gumman <3 kämpa på!!!
Du fixar detta!
Och jag är här
vid din sida <3 kämpar för dina andetag <3
älskar doig syster

din siz

Anonym sa...

låter härligt fina du!
ta till vara på alla de stunder när det känns sådär bra och minns dem när det känns mindre bra så ska det nog kännas lite lättare!

massa kramar