tisdag, maj 20, 2008

En vändande dag

I morse kom jag inte ur sängen för herr Ångest hade attackerat mig hela natten. Jag var utslagen av kemiska substanser och vaknade samma klockslag som skolan började. Efter en kort överläggning med mitt psyke och min onda hals bestämde jag mig för att stå över dagens lektion. Något som inte är likt mig, jag brukar alltid vara där. För tillfället läser vi statskunskap och jag verkar vara den enda i klassen som tycker det är intressant, för kunskap är makt. Och jag skäms när jag inser hur lite jag kan om lagar, instanser och strukturer i vårt land. Därför borde jag varit i skolan i dag. Men, men, det är väl bara att ta nya tag.
Efter frukosten pratade jag med
Therese på msn och vi bestämde lunchdate i stan. Som vanligt var det mysigt och trevligt att träffa henne, även om det bara blev en kortis. Efter att hon hade skyndat vidare satt jag kvar och dövade mitt dåliga samvete genom att läsa Den svenska politiken och dricka melonte.
När jag kom hem igen började världen återfå sina färger, för arbetsgivaren från Grönland hade mejlat mig igen. Och nu är det så gott som bestämt; under fem veckor ska jag jobba där i sommar!

2 kommentarer:

smultronet sa...

gumman jag tycker du är superduktig! o det är ok att ta en dag ledigt! Du behövde det!
O du fick ju faktiskt lite gjort idag!
Tack för idag! det var mysigt <3
kramar om länge!!
Love U Siz

Elisabeth sa...

Vad häftigt med Grönlandsjobbet! Grattis. :) Och angående tacksamhetsinlägget, så kan jag känna samma sak. Tacksamhet över livet, över småsaker som egentligen är stora, men som man ibland kan glömma bort att värdesätta.