söndag, maj 18, 2008

Grönland?

Hela våren har jag gått och haft panik över hur svårt det är att få ett sommarjobb i den här staden. Helst hade jag velat arbeta med journalistik men det visade sig vara lättare sagt en gjort efter bara en termins studier. Efter att ha gjort några försök fick jag ge upp. Men vad skulle jag göra i stället? Lagret i hemstaden kändes inte så lockande...

Men för några dagar sedan damp ner ett mejl från föreningen Nordjobb. Dom erbjöd mig ett jobb, på Grönland! Shit, jag blev helt tagen. Jag kunde inte sova den natten. Vill jag? Vågar jag? Orkar jag? Ska jag hyra ut lägenheten i så fall? Vad vet jag om Grönland? Hur kommer det gå med språket? Så många frågor, men inte lika många svar. Fast det är klart att det lockar. Ön är spännande både ur miljö- och kultursynpunkt. Och lite äventyr och nya människor skadar aldrig. Kanske kan jag skriva någon artikel om det också, det hade varit toppen.

Bilden är tagen i Jokkmokk. Undra hur kallt det är på Grönland i juli? Förmodligen rätt okej i Nuuk, men det vore coolt att ta en tur till Illusat och inlandsisen...

3 kommentarer:

smultronet sa...

du vågar gumman! Jag tror du skulle få en otroligt bra uåålöevelse! o Du behöver kankse lite ny luft, nya tankar, ny inspiration <3
o jag finns här för dig dag som natt <3 love u siz

Anonym sa...

Nämen, åh så skoj att du fick jobbet på Grönland. Minns ju att vi pratade om det när vi sågs =) Klart att du ska ta chansen när du nu får den.

Läkarbesöket gick bra. Det blev stick fingret, x antal rör med blod och en remiss ska skickas iväg. Nu kan man bara önska att det inte ska vara så läng väntetid.

kramar

Lullun sa...

Det där känner jag igen! :-) Jag har svarat på en del av det du frågat och knåpat ihop en del annat svammel på min blogg, under kommentarerna.

Du får mer än gärna komma med fler frågor osv. Jag svarar mer än gärna. Du kan skriva till mig på:
k98jolo@yahoo.se